O tom, že si lidé rádi hrají, není pochyb. Je to instinkt, který máme coby sociální tvorové silně zakořeněný. Ačkoliv je nejsilnější v dětství, neopouští nás ani v dospělosti. To je ostatně důvod, proč i dospělí například hrají videohry, a proč existují třeba stolní či společenské hry pro dospělé. Ovšem tyto naše tendence znamenají pro mnohé lidi příležitost, jak vydělat peníze, a tak není divu, že se toho chytli například manažeři. Výsledkem toho je poměrně nový trend zvaný gamifikace Imperialmedia.cz, který vidíme čím dál častěji, a nejen v marketingu. Samo o sobě to není nic špatného – jedná se o způsob, jak proměnit jinak nudnou věc ve hru a udělat ji tak sympatičtější. Příkladem může být například Duolingo, které je postaveno na učení jazyka za pomoci herních procesů, které najdeme prakticky v každé hře pro mobilní telefon.
Dobrá, ale jak toto sedí do reklamy? Poměrně jednoduše. Stačí se podívat na reklamy na hry určené pro mobilní telefon. Ve většině z nich máte dnes možnost si hru „vyzkoušet“, například vám to říká, abyste udělali několik tahů. Co na tom, že skutečně hra se od té, která bude takto představena, tady jde o to, aby nás reklama zaujala a abychom si ji stáhli.
Dalším způsobem, jak tento trend využít, spočívá v náhodě a losování. Asi všichni si pamatujeme na „kolo štěstí“ od Mountfieldu, kde si zákazník mohl vytočit slevu. Zde by se člověk mohl ptát, proč nedali rovnou určitou plošnou slevu na celý sortiment. Odpovědí je právě gamifikace. Tímto způsobem totiž přilákají mnohem větší množství zákazníků, neb kdyby dali jen třeba nudnou 50% slevu. Tento postup zkrátka funguje, a my na tyto triky skočíme pokaždé, ať se nám to líbí, nebo ne. Zde se jedná o čistě instinktivní záležitost, zvláště pokud máme pocit, že ani v případě prohry nemáme co ztratit. Pro obchodníky je pak důležité, že jim přinášíme peníze do kapsy. Kvůli tomu přeci jen existují.